W ostatnim czasie, politycy coraz częściej odnoszą się do sytuacji w Warszawie, która coraz bardziej wywołuje kontrowersje wśród mieszkańców stołecznej metropolii. Chodzi o politykę drogową, która zdaniem większości warszawiaków, jest prowadzona w sposób niekorzystny dla mieszkańców.

Według badań, ponad połowa mieszkańców Warszawy jest przeciwna zwężaniu ulic, rozszerzaniu ścieżek rowerowych i tworzeniu niepotrzebnych konstrukcji, które wg nich nie spełniają żadnej funkcji. ZDM ( Zarząd Dróg Miejskich) jest krytykowany za niepotrzebne utrudnienia na drogach i ograniczanie miejsc parkingowych.

Kontrowersje wzbudził również projekt zwężenia ulic, którego celem było stworzenie ścieżek rowerowych, co wg wielu mieszkańców, jest nieuzasadnione i niepotrzebne. Krzysztof Bosak, poseł do Parlamentu Europejskiego, skomentował tę sytuację, twierdząc, że mieszkańcy powierzyli władzę osobie z antysamochodową obsesją, która szkodzi historycznym ulicom Warszawy.

Wielu mieszkańców uważa, że władze powinny skupić się na rozwiązaniach, które uczynią miasto bardziej przystępnym i komfortowym dla mieszkańców, a nie ograniczać ich możliwości. Krzysztof Bosak zaproponował rozwiązanie, które polega na inteligentnym rozstawianiu parkomatów, latarni, znaków i zieleni miejskiej na pasach jezdni, co mogłoby uwolnić nawet do 60-70% miejsc parkingowych.

Według danych z 2020 roku, średnia prędkość samochodów w Warszawie wynosi około 20 km/h, co oznacza, że zdaniem ekspertów, miasto powinno zajmować się rozwiązaniami, które poprawią przepustowość dróg i komfort jazdy, a nie ograniczać możliwości mieszkańców.

Warto zauważyć, że wielu mieszkańców Warszawy uważa, że władze powinny skupić się na inwestowaniu w infrastrukturę drogową, aby poprawić warunki jazdy i bezpieczeństwo na drogach. W takim przypadku, rozwiązania związane z ścieżkami rowerowymi i zwężaniem ulic, nie powinny być priorytetem.

W związku z tym, mieszkańcy Warszawy spodziewają się, że władze podejmą kroki, które poprawią jakość życia w mieście i uwzględnią ich potrzeby. Kontrowersje wokół polityki drogowej są symptomem większego problemu, który Requires changes in the city’s policy.

Źródła:

* https://t.co/sg5CfkZcE5
* https://t.co/7S41CT3vjX
* Dane z 2020 roku dotyczące średniej prędkości samochodów w Warszawie

Tagi: Warszawa, polityka drogowa, ścieżki rowerowe, zwężanie ulic, ZDM, Krzysztof Bosak.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.
Exit mobile version