W Warszawie trwa dyskusja na temat przyszłości transportu miejskiego. Wielu mieszkańców jest zaskoczonych ogromną sumą 105 milionów złotych, którą miasto planuje wydatkować na nowy system rowerowy Veturilo. Kierowcy są szczególnie niezadowoleni, twierdząc, że to oni będą płacić za rowery, podczas gdy nie są realizowane drogowe inwestycje, które oczekują.

Co daje Nextbike GZM?

Nextbike GZM, firma, która została wybrana jako operator roweru publicznego na lata 2023-2028, zaproponowała zorganizowanie i utrzymywanie systemu rowerowego za 104,9 miliona złotych brutto. Firma zadeklarowała, że naprawi zepsute rowery w ciągu 12 godzin od momentu ich zgłoszenia i że zapewni 10% rowerów elektrycznych w całej flotę.

Nowy System Rowerowy Veturilo

Nowy system Veturilo będzie liczyć do 5500 rowerów, z czego 3000 rowerów będzie przypisanych do 300 stacji na terenie całej Warszawy. W ramach tej umowy, Warszawa ma opcję dokupienia do 2500 rowerów, co mogłoby się stać w ramach „stacji dzielnicowych” lub w wyniku decyzji miasta. Rowerzyści mogą spodziewać się standardowych rowerów miejskich, wygodnych i wytrzymałych, z bagażnikiem i dużymi kołami.

Innowacyjne Rozwiązania

W nowym systemie Veturilo, zrezygnowano z terminali komputerowych, które były eksploatowane w poprzednim systemie. Zamiast tego, zostanie wprowadzony system totemów informacyjnych w 4 językach, ustawionych przy stacjach. Aplikacja mobilna i strona internetowa Veturilo będą zaprojektowane od podstaw, zgodnie z aktualną wiedzą techniczną i najnowszymi trendami.

Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19 115

Alternatywą dla korzystania z aplikacji będzie Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19 115, z którym usługa Veturilo będzie zintegrowana. To dodatkowa możliwość przewidziana jako uzupełnienie modelu opartego na stacjach.

Stacje Tymczasowe

Ciekawą nowością będzie organizowanie jednorazowo do dziesięciu stacji tymczasowych, które będą ustawione maksymalnie na 48 godzin, przy okazji wydarzeń sportowych lub kulturalnych.

Elastyczny System

Od 2023 roku, system Veturilo będzie oferował zdecydowanie większą elastyczność. Każdy punkt wypożyczeń będzie składał się ze zwykłych stojaków o kształcie tzw. „odwróconego U”, które pozwalają na stabilne oparcie ramy roweru. Stojaków będzie tyle, ile rowerów, czyli minimum 3000, a w ramach prawa opcji ich liczba może się jeszcze powiększyć o kolejnych 2500.

Zwrot Rowerów

W Polsce coraz więcej miast inwestuje w zrównoważony transport, a rowery są coraz częściej wybierane przez mieszkańców. Nowy system Veturilo premiowane powinno być zwrócenie rowerów na stacjach, co pozwoli na oszczędność pieniędzy i redukcję emisji CO2.

Cennik i Zniżki

Wprowadzenie nowych możliwości zwrotu i wypożyczenia rowerów wymusza aktualizację cennika wypożyczeń, poprzez dodanie do niego wspomnianych możliwości. System będzie technicznie przygotowany do wprowadzenia elastycznej taryfy i szeregu zniżek dla konkretnych grup, takich jak studenci, medycy lub seniorzy.

W Warszawie czeka się na nowy system Veturilo, który ma ruszyć w 2023 roku. Czy ten system będzie odpowiedzią na potrzeby mieszkańców i czy spełni oczekiwania mieszkańców? Czas pokaże.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.
Exit mobile version