Toyota Motor Corporation, znana na całym świecie marka samochodowa, ogłosiła masową akcję naprawczą dotyczącą ponad 22 tysięcy pojazdów marek Toyota i Lexus zarejestrowanych w Polsce. Wykryte usterki dotyczą systemów bezpieczeństwa i obejmują aż 10 modeli wyprodukowanych między kwietniem 2021 a styczniem 2024 roku. Co ciekawe, wszystkie wadliwe pojazdy pochodzą z japońskich fabryk producenta.

Pierwsza kampania serwisowa

W ramach pierwszej kampanii serwisowej, aż 18 754 właścicieli samochodów musi zgłosić się do serwisów. Problem dotyczy modeli:

  • Toyota bZ4X
  • Toyota Corolla Cross
  • Lexus NX

Wszystkie te modele są wyposażone w systemy bezpieczeństwa: Toyota Safety Sense 3.0 lub Lexus Safety System Plus 3.0. Usterka związana jest z pamięcią wewnętrzną przedniej kamery, co skutkuje brakiem aktywacji systemu Pre-Collision System (PCS) przy uruchomieniu pojazdu. Naprawa będzie polegała na przeprogramowaniu oprogramowania kamery przedniej.

Druga kampania serwisowa

Druga akcja naprawcza obejmuje 3 447 pojazdów różnych modeli Toyoty i Lexusa, w tym:

  • Toyota bZ4X
  • Toyota Mirai
  • Toyota Prius
  • Toyota Corolla Cross
  • Lexus ES
  • Lexus LS500/500H
  • Lexus NX
  • Lexus RX
  • Lexus RZ
  • Lexus UX

W tych pojazdach wykryto problem z kamerami przednią i tylną, które służą do wyświetlania obrazu otoczenia pojazdu. Wadliwe spawanie obudowy kamery może prowadzić do jej rozszczelnienia i przedostania się wody do wnętrza, co grozi zwarciem i brakiem wyświetlania obrazu na ekranie systemu multimedialnego.

Bezpieczeństwo priorytetem

Toyota podkreśla, że ignorowanie ostrzeżeń i komunikatów związanych z tymi usterkami może zwiększać ryzyko wypadku. W przypadku drugiej kampanii, jeśli kierowca będzie poruszać się pojazdem bez sprawdzania otoczenia przy niesprawnych kamerach, wzrasta prawdopodobieństwo kolizji. Właściciele wadliwych pojazdów będą zapraszani do autoryzowanych stacji obsługi, gdzie zostanie przeprowadzona bezpłatna naprawa. W zależności od kampanii, naprawa będzie polegać na przeprogramowaniu kamery przedniej lub sprawdzeniu i ewentualnej wymianie wadliwych kamer.

Reakcje na akcję serwisową

Decyzja Toyoty spotkała się z mieszanymi reakcjami. Z jednej strony, użytkownicy chwalą producenta za szybką reakcję i podjęcie kroków w celu zapewnienia bezpieczeństwa swoich klientów. Z drugiej strony, pojawiają się głosy krytyczne, dotyczące samego faktu wystąpienia takich usterek w nowoczesnych pojazdach premium.

Co dalej?

Toyota zobowiązała się do regularnego informowania właścicieli wadliwych pojazdów o terminach wizyt w serwisach oraz szczegółach dotyczących napraw. Wszystkie działania naprawcze będą realizowane bezpłatnie, co ma na celu minimalizowanie niedogodności dla klientów i zapewnienie im pełnego wsparcia w tym trudnym okresie.

Wykrycie usterek w systemach bezpieczeństwa tak dużej liczby pojazdów to poważne wyzwanie dla Toyoty. Jednak szybka i zdecydowana reakcja producenta daje nadzieję na sprawne rozwiązanie problemu i zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom. Właściciele pojazdów powinni niezwłocznie zgłosić się do serwisów w celu przeprowadzenia niezbędnych napraw, aby uniknąć potencjalnych zagrożeń związanych z wadliwymi kamerami.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.
Exit mobile version