W odpowiedzi na narastające obawy o zdrowie psychiczne i zachowania dzieci, Ministerstwo Edukacji Narodowej rozpoczęło prace nad przepisami ograniczającymi używanie smartfonów w placówkach oświatowych. Jak podkreśla wiceminister edukacji Paulina Piechna-Więckiewicz, celem jest znalezienie równowagi między korzyściami z nowoczesnych technologii a negatywnymi skutkami ich nadmiernego używania.

Dzieciństwo w epoce cyfrowej

Współczesne dzieci wychowują się w czasach, gdy smartfony i urządzenia cyfrowe są nieodłącznym elementem życia. Jednakże, nadmierne korzystanie z tych urządzeń może prowadzić do zaburzeń zdolności koncentracji, czytania i motywacji do nauki.

Norweskie inspiracje

Władze polskie czerpią inspirację z doświadczeń krajów skandynawskich, w szczególności Norwegii, która wprowadziła zakaz używania telefonów komórkowych i inteligentnych zegarków w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach średnich. Norweskie przepisy przewidują surowe ograniczenia dla najmłodszych, aby stopniowo przygotować młodzież do świadomego i odpowiedzialnego korzystania z technologii.

Przyszłość zmian w Polsce

W Polsce Ministerstwo Edukacji analizuje poszczególne rozwiązania i widzi potrzebę ograniczeń. Celem jest stworzenie przestrzeni do nauki i odpoczynku, wolnej od dystrakcji cyfrowych. Resort zamierza wprowadzić regulacje, które uregulują prawa własności w szkołach, aby zwalczyczyć z zaburzeniami relacji rówieśniczych i zdrowia psychicznego.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.
Exit mobile version