Wiele linii lotniczych już dawno przestało tolerować nieodpowiedzialne zachowanie pasażerów na pokładzie samolotu. Ryanair, jedna z największych i najpopularniejszych linii lotniczych w Europie, również zdecydowała się walczyć z tym problemem. W środę firma poinformowała o złożeniu pozwu sądowego przeciwko pasażerowi, którego zachowanie wymusiło nieplanowane lądowanie samolotu w Portugalii.

Do zdarzenia doszło w kwietniu 2024 roku, podczas lotu z Dublina na Lanzarote. Samolot lądował w Porto z powodu „niewłaściwego zachowania” jednego z pasażerów. Opóźniło to podróż o całą noc, narażając innych podróżujących na niedogodności, a firmę na dodatkowe koszty.

Ryanair domaga się od Irlandczyka odszkodowania wysokości 15 tysięcy euro, uzasadniając to kosztami związanymi z wymuszonym lądowaniem oraz zapewnieniem noclegu dla 160 pasażerów lotu. Firma zapowiada, że będzie podejmować zdecydowane kroki w celu ograniczenia nieodpowiedniego zachowania na pokładzie samolotu.

Zerowa tolerancja dla nieodpowiedniego zachowania

Ryanair prowadzi surową politykę zerowej tolerancji dla nieodpowiedniego zachowania na pokładzie samolotu. Firma chce karać wszystkich problematycznych pasażerów, aby ograniczyć do minimum niewłaściwe zachowania w trakcie podróży. Pozew przeciwko pasażerowi ma na celu ukaranie mężczyzny za nieodpowiedzialne zachowanie na pokładzie samolotu.

Według danych, w 2020 roku linie lotnicze w Polsce anmeldowały ponad 1300 przypadków nieodpowiedniego zachowania pasażerów na pokładzie samolotu. Wśród nich najczęściej spotykano przypadki agresji słownej, fizycznej i nieszanowanie instrukcji załogi.

Nieodpowiedzialne zachowanie kosztuje

Nieodpowiedzialne zachowanie pasażerów na pokładzie samolotu nie tylko powoduje opóźnienia i niedogodności, ale także generuje koszty. Według szacunków, linie lotnicze w Polsce poniosły straty w wysokości około 10 milionów złotych w 2020 roku z powodu nieodpowiedniego zachowania pasażerów.

Ryanair nie jest jedyną linią lotniczą, która prowadzi walkę z nieodpowiedzialnymi pasażerami. Wiele innych przewoźników również podejmuje kroki w celu ograniczenia nieodpowiedniego zachowania na pokładzie samolotu.

Wpływ na bezpieczeństwo

Nieodpowiedzialne zachowanie pasażerów na pokładzie samolotu może poważnie wpłynąć na bezpieczeństwo podróżujących. W czasie lotu, załoga samolotu musi zajmować się ochroną pasażerów i zapewnieniem bezpiecznego lotu. Kiedy jednak jeden z pasażerów zachowuje się nieodpowiedzialnie, załoga musi skupić się na obsłudze tego pasażeir, co może spowodować opóźnienia i niedogodności dla innych podróżujących.

Ryanair chce karać wszystkich problematycznych pasażerów, aby ograniczyć do minimum niewłaściwe zachowania w trakcie podróży. Firma zapowiada, że będzie podejmować zdecydowane kroki w celu zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podróżujących.

Warto zwrócić uwagę, że walka z nieodpowiedzialnymi pasażerami jest nie tylko sprawą Ryanair, ale także wszystkich linii lotniczych, które chcą zapewnić bezpieczeństwo i komfort podróżujących.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.
Exit mobile version