W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na transport publiczny w Warszawie, Tramwaje Warszawskie ogłosiły wybór firmy, która rozpocznie studium techniczno-ekonomiczne nowej linii tramwajowej wzdłuż ul. Modlińskiej. Ten krok jest pierwszym etapem w przygotowaniach do budowy nowej trasy tramwajowej, która ma połączyć obszary Starych Świdrów i Młocin.

Nowa trasa tramwajowa – szansa na rozwój

Nowa linia tramwajowa będzie przedłużeniem trasy, która biegnie po ul. Jagiellońskiej, wzdłuż terenu dawnej fabryki samochodów FSO i kończy się pętlą pod trasą Armii Krajowej. Następnie pobiegnie ona nad Kanałem Żerańskim i wzdłuż ul. Modlińskiej, aby połączyć się z trasą z Młocin na Winnicę. Ten projekt ma na celu poprawę komunikacji publicznej w tej części miasta i ułatwić mieszkańcom dostęp do centrum Warszawy.

Studium techniczno-ekonomiczne – klucz do sukcesu

Studium techniczno-ekonomiczne jest niezbędnym krokiem w przygotowaniach do budowy nowej linii tramwajowej. Dokumentacja opracowana przez firmę DATABOUT z Warszawy, wybraną w przetargu, będzie zawierała analizę oddziaływania inwestycji na środowisko, projekt budowlany i pozyskanie funduszy na inwestycję. Całe studium powinno zostać ukończone w ciągu około 320 dni za kwotę 1 mln 470 tys. zł netto.

Warianty przebiegu trasy

Wykonawca dokumentacji zaproponuje różne warianty przebiegu trasy przez węzeł drogowy ul. Jagiellońskiej i trasy AK. Jednym z możliwych rozwiązań jest obejście torami całego węzła od zachodu wzdłuż brzegu Wisły. Ponadto, studium pomoże wybrać wariant przebiegu trasy przez nowe osiedla na Starych Świdrach. Tory mogą pobiec prosto wzdłuż Modlińskiej do al. Kuklińskiego albo przez ul. Myśliborską, bliżej planowanych nowych osiedli na terenach dawnej fabryki domów.

Inwestycja w przyszłość

Realizacja nowej linii tramwajowej wzdłuż ul. Modlińskiej to nie tylko szansa na poprawę komunikacji publicznej, ale także na rozwój tej części miasta. Projekt ten uwzględniony został w koncepcjach urbanistycznych w ramach przeprowadzonych warsztatów „Osiedla Warszawy”. Realizacja trasy tramwajowej stanowi warunek rozwoju tej części stolicy – w szczególności dla obszaru Starych Świdrów.

Według danych GUS, w 2020 roku liczba mieszkańców Warszawy wynosiła 1,76 mln, co oznacza, że jest ona jednym z największych miast w Polsce. Rosnące zapotrzebowanie na transport publiczny wymaga nieustannych inwestycji w rozwój infrastruktury transportowej. Nowa linia tramwajowa wzdłuż ul. Modlińskiej to jeden z kroków w kierunku poprawy komunikacji publicznej w stolicy.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.
Exit mobile version