Od 13 stycznia 2022 roku, PKP Intercity wprowadzi zmiany w cenniku biletów, które będą uwzględniać rosnące koszty działalności spółki. Wzrost kosztów o 30% w przeliczeniu na pasażera od 2014 roku, a także ponad 140% wzrost kosztów związanych z remontami taboru kolejowego i stacji postojowych, sprawił, że aktualizacja cen biletów była konieczna.
Nowa oferta PKP Intercity opiera się na pięciu progach ceny bazowej, z upustami 15, 30 i 45%. Dodatkowo, przewoźnik wprowadził nowe oferty, takie jak Multiprzejazd i Multiprzejazd Max, które umożliwią dowolną liczbę przejazdów w środku tygodnia.
Nowe ceny bazowe i większe obniżki
Ceny biletów PKP Intercity będą podzielone na pięć progów:
* Pierwsze trzy to cena bazowa z upustem 15, 30 i 45%
* Ostatnie dwa progi (obowiązują wyłącznie w pociągach kategorii EIP i EIC) to stała oferta „Promo Plus” i „Super Promo”
Multiprzejazdy w środku tygodnia
Od 13 stycznia 2022 roku, dostępna będzie nowa oferta Multiprzejazd oraz Multiprzejazd Max. Będzie ona obowiązywała od północy we wtorek do godz. 15:00 w czwartek i umożliwi dowolną liczbę przejazdów w tym czasie.
Zmiany w Bilecie Taniomiastowym
W styczniu zmniejszy się liczba relacji, na których obowiązywał Bilet Taniomiastowy. Oferta ta proponowała obniżone ceny na przejazdy trasami w trakcie remontu. Po zakończeniu modernizacji linii kolejowych, znacząco skróciły się na nich czasy przejazdu oraz poprawiły się warunki podróżowania.
Coraz większe środki na nowoczesny tabor
W najbliższych latach, PKP Intercity planuje zwiększyć środki na nowoczesny tabor i infrastrukturę z 19 do 27 mld zł. W efekcie, przewoźnik planuje uruchamiać w 2030 roku około dwa razy więcej pociągów i zaoferować pasażerom wysoki oraz powtarzalny standard podróży. Normą staną się podróże z prędkością 160-250 km/h, co pozwoli skrócić czasy przejazdów.
Wyższy komfort i funkcjonalność
Nowe pojazdy będą dostosowane do potrzeb różnych grup podróżnych, w tym osób podróżujących z dziećmi czy osób z niepełnosprawnościami. Wyższy komfort i funkcjonalność zapewni nowy design przestrzeni wewnątrz pociągów, nad którymi trwają obecnie prace.
Wśród połączeń ekonomicznych, systematycznie zwiększa się udział kategorii InterCity (IC), a maleje pociągów uruchamianych w ramach kategorii Twoich Linii Kolejowych (TLK). Przez ostatnie dwa lata liczba komfortowych pociągów IC wzrosła o 54%, a liczba składów kategorii TLK zmniejszyła się tym czasie o 32%.
PKP Intercity stawia na modernizację i rozwój, aby zapewnić swoim klientom najwyższy poziom komfortu i bezpieczeństwa. Nowe ceny biletów są tylko częścią tej strategii, która ma na celu zwiększyć atrakcyjność podróży koleją w Polsce.