Ostatnio PKO Bank Polski wydał ostrzeżenie przed nową falą spamu, która może być niebezpieczna dla klientów. Oszuści mogą wyłudzić nie tylko pieniądze, ale także kontrolę nad kontem bankowym. Jakie są najnowsze metody, którymi posługują się cyberprzestępcy, i jak możemy się przed nimi obronić?
Zgodnie z komunikatem PKO Banku Polskiego, oszuści rozpoczęli nową kampanię, wysyłając fałszywe wiadomości do klientów. Chociaż treść e-maili ma być związana z wyciągami bankowymi, to bank zaznacza, że to nie on jest ich nadawcą.
Fałszywe e-maile podszywające się pod PKO Bank Polski mają temat: „Wiadomość od PKO Banku Polskiego – Wyciąg okresowy 79/2024 za okres od 2024-04-23 do 2024-04-23”. Jednak adres nadawcy to „[email protected]”, co może wprowadzić w błąd nieświadomych odbiorców.
Jednym z charakterystycznych elementów tych wiadomości jest załącznik zawierający złośliwe oprogramowanie. Plik, który nazywa się „Wyciąg_okresowy_79_2024.rar”, zawiera plik .exe, który może być pułapką dla niewtajemniczonych. Otwarcie takiego pliku może doprowadzić do kradzieży danych z urządzenia użytkownika.
Niebezpieczeństwo czyha również wewnątrz treści wiadomości. W mailu oszustów znajduje się logo PKO Banku Polskiego oraz informacja, że „E-mail został wygenerowany automatycznie”, co sprawia, że wydaje się bardziej wiarygodny. To może być jednak pułapka, która doprowadzi do utraty pieniędzy i kontroli nad kontem.
Jak możemy się przed tym obronić? PKO Bank Polski zaleca nie otwieranie załączników ani klikanie w linki w podejrzanych e-mailach. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, należy skontaktować się z bankiem bezpośrednio, korzystając z oficjalnych kanałów komunikacji.
Oszuści coraz sprawniej podszywają się pod instytucje finansowe, co może zmylić nawet uważnych klientów. Dlatego ważne jest, aby być świadomym zagrożeń i zachować szczególną ostrożność w obchodzeniu się z informacjami finansowymi w Internecie.
źródło: PKO BP