PKO Bank Polski, jeden z największych banków w Polsce, poinformował o zaplanowanych pracach technicznych, które wymagają czasowego wyłączenia części usług. Ten krok ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa i niezawodności systemów informatycznych banku.

Terminy przerwy technicznej

Przerwa rozpocznie się w najbliższą niedzielę, 17 marca o godz. 00:00 i potrwa do godz. 12:00. W tym czasie klienci banku nie będą mogli korzystać z kluczowych usług bankowości elektronicznej, w tym:

* Serwisu internetowego iPKO
* Bankowości mobilnej iPKO
* iPKO Biznes
* Systemu obsługi telefonicznej
* Funkcji otwartej bankowości (Open Banking)
* Usług wielowalutowych dla kart do konta
* Opcji „Płacę z iPKO” umożliwiającej płatności w sklepach internetowych

Wpływ na klientów

Aplikacja iPKO Biznes również zostanie wyłączona na czas prac technicznych. Płatności IKO będą możliwe jedynie z wykorzystaniem systemu BLIK, z wyłączeniem opcji wypłat z bankomatów za pomocą aplikacji mobilnej. Jednak bank zapewnia, że w trakcie przerwy technicznej nie powinno być problemów z realizacją transakcji fizycznymi kartami płatniczymi.

Rekomendacje dla klientów

W związku z tym, że przerwa techniczna może spowodować utrudnienia w korzystaniu z usług bankowości elektronicznej, warto pamiętać o zaplanowanej przerwie i na wszelki wypadek załatwić pilne sprawy bankowe przed niedzielnym porankiem lub przygotować się na brak dostępu do części usług bankowości elektronicznej w podanych godzinach. Bank rekomenduje śledzenie komunikatów na swojej stronie internetowej w celu uzyskania aktualnych informacji o postępie prac.

Dlaczego takie prace są konieczne?

PKO Bank Polski, jako jeden z liderów w sektorze bankowym w Polsce, musi ciągle rozwijać i ulepszać swoje systemy informatyczne, aby zapewnić bezpieczeństwo i niezawodność swoich usług. W związku z tym, prace serwisowe są niezbędne, aby zapobiec ewentualnym lukom w systemach i zagrożeniom dla bezpieczeństwa danych klientów.

Dane liczbowe

Według danych PKO Banku Polskiego, w 2022 roku bank obsłużył ponad 14 milionów klientów, zapewniając im dostęp do szerokiej gamy usług bankowości elektronicznej. PKO BP jest liderem w segmencie bankowości elektronicznej w Polsce, z udziałem w rynku przekraczającym 30%.

Walka z cyberzagrożeniami

W dzisiejszym świecie, cyberzagrożenia są coraz bardziej powszechne, a banki są jednymi z najbardziej narażonych na ataki cyberprzestępczości. W związku z tym, PKO Bank Polski musi ciągle rozwijać swoje systemy informatyczne, aby zapobiec ewentualnym atakom i chronić dane swoich klientów.

Warto pamiętać, że prace techniczne są niezbędne, aby zapewnić bezpieczeństwo i niezawodność usług bankowości elektronicznej. Klienci PKO Banku Polskiego powinni zostać poinformowani o zaplanowanej przerwie i przygotować się na ewentualne utrudnienia.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.
Exit mobile version