Wraz z rosnącą liczbą ataków cybernetycznych na instytucje finansowe, banki muszą podejmować coraz bardziej złożone kroki, aby chronić swoich klientów przed nieuprawnionym dostępem do danych i środków. W odpowiedzi na te wyzwania, Bank Millennium, jeden z największych banków w Polsce, wprowadził nowe zasady logowania do swojego systemu bankowości internetowej Millenet.

Co zmieniło się?

Od teraz klienci Banku Millennium będą musieli każdorazowo potwierdzać dostęp do swojego konta za pomocą dodatkowej autoryzacji. Ten nowy etap autoryzacji zmniejsza ryzyko nieuprawnionego dostępu do danych i środków, zapewniając wyższy poziom bezpieczeństwa dla klientów.

Nowe sposoby autoryzacji

W ramach nowych zasad, klienci będą mieli do wyboru dwie opcje autoryzacji:

* Potwierdzenie logowania w aplikacji mobilnej Banku Millennium: aby wybrać tę opcję, klient musi wcześniej włączyć „Autoryzację Mobilną” w ustawieniach aplikacji mobilnej.
* Wprowadzenie jednorazowego hasła SMS przesłanego na zarejestrowany numer telefonu: w przypadku problemów z otrzymaniem hasła SMS, bank zaleca odczekanie 2 minut i wygenerowanie nowego lub skontaktowanie się z infolinią (+48 22 598 40 40) bądź odwiedzenie placówki.

Dlaczego dodatkowa autoryzacja jest ważna?

Dodatkowa autoryzacja znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa usługi Millenet. Dwuetapowa weryfikacja tożsamości utrudnia potencjalnym cyberprzestępcom nieuprawniony dostęp do kont bankowych i chroni przed kradzieżą wrażliwych danych finansowych. Według danych europejskiego urzędu nadzoru bankowego, EBA (European Banking Authority), liczba ataków phishingowych i malware’owych na klientów banków wzrosła o 33% w 2020 roku w porównaniu do roku poprzedniego. W Polsce, według danych NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa), liczba ataków cybernetycznych na instytucje finansowe wzrosła o 45% w 2020 roku.

Wpływ na klientów

Klienci Banku Millennium proszeni są o zapoznanie się z nowymi zasadami logowania i dostosowanie się do nowych procedur bezpieczeństwa. Podwyższony stopień ochrony przyczyni się do zwiększenia zaufania oraz pewności, że środki zgromadzone na rachunkach są w pełni zabezpieczone.

Co dalej?

Bank Millennium kontynuuje prace nad wdrażaniem nowych technologii i rozwiązań, aby zapewnić swoim klientom jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa. Wraz z rozwojem cyberzagrożeń, banki muszą również rozwijać swoje systemy bezpieczeństwa, aby chronić swoich klientów przed potencjalnymi zagrożeniami.

Źródła:

* Bank Millennium, „Nowe zasady logowania do systemu Millenet”, 2022
* EBA, „EU-wide stress test exercise”, 2020
* NASK, „Raport o stanie bezpieczeństwa cyberprzestrzeni Polski”, 2020

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.
Exit mobile version