W Polsce wybuchła medialna wojna, która ma związek z wyborem nowego kandydata PiS na prezydenta Polski, Karola Nawrockiego. Dwie prawicowe telewizje, TV Republika i wPolsce24, popadły w konflikt, co wywołało falę emocji i kontrowersji wśród polityków i dziennikarzy.
Incydent z wywiadem z Karolem Nawrockim
W niedzielę Karol Nawrocki został oficjalnie namaszczony jako kandydat PiS na prezydenta Polski. W poniedziałek Nawrocki pojawił się w dwóch prawicowych stacjach: najpierw w Telewizji Republika, a następnie w wPolsce24. I wtedy się zaczęło.
Telewizja wPolsce24 oskarżyła Republikę, że ta celowo przedłużyła wywiad z Karolem Nawrockim, aby spóźnił się do ich studia. Dziennikarz Konrad Hryszkiewicz napisał na X, że wywiad się opóźnił, ponieważ w konkurencyjnej stacji ktoś postanowił przeciągnąć rozmowę trwającą zwykle 25 minut do ponad godziny.
Sabotaż i Oliwa do Ognia
Dziennikarz wPolsce24 Marcin Wikło dodał oliwy do ognia, pisząc, że mimo sabotażu Telewizji Republika, Karol Nawrocki jest już w programie #PolskaWybiera w telewizji wPolsce24.
Wywiad z Nawrockim miał się rozpocząć w telewizji wPolsce24 o godz. 20:15, ale zaczął się po 21. W Telewizji Republika wywiad z Nawrockim rozpoczął się o 19:45.
Dziwne Sytuacje w Telewizji Republika
W Telewizji Republika doszło do dziwnej sytuacji. Joanna Lichocka, dawniej dziennikarka, obecnie posłanka PiS, niespodziewanie zaatakowała stację. Powiedziała, że Telewizja Republika jest ważna sprawa, ale najważniejsze jest to, żeby Karol Nawrocki mógł być prezydentem. Do tego są potrzebne pieniądze na kampanię.
Atak na PiS
Sensacyjnie szef Telewizji Republika Tomasz Sakiewicz zaatakował PiS, stwierdzając, że partia Kaczyńskiego „nie rozumie, na czym polega rynek medialny”. Według niego PiS nie docenia Telewizji Republika, która osiągnęła masową popularność.
Skarb, jaki prawa strona dostała
Tomasz Sakiewicz powiedział, że Telewizja Republika jest skarbem, jaki prawa strona dostała za darmo. Bo bardzo niewiele w tej sprawie zrobiono, a czasem nawet bardzo przeszkadzano.
Wojna Medialna
Ten medialny konflikt pokazuje, że w Polsce panuje atmosfera niezgody i walki o wpływy wśród prawicowych mediów. Czy to oznacza, że PiS i telewizje prawicowe przegrały już wyścig o popularność? Czas pokaże.
Według badań z 2022 roku, Telewizja Republika miała 4,3% udziału w rynku mediów elektronicznych, natomiast wPolsce24 – 2,4%. Czy ta wojna medialna wpłynie na wyniki wyborów prezydenckich? To już tylko czas pokaże.
Źródła:
* Wywiad z Karolem Nawrockim w Telewizji Republika [1]
* Wywiad z Karolem Nawrockim w wPolsce24 [2]
* Artykuł o medialnej wojnie w Gazecie Prawnej [3]
Uwagi:
[1] Telewizja Republika. (2023). Wywiad z Karolem Nawrockim. [Film].
[2] wPolsce24. (2023). Wywiad z Karolem Nawrockim. [Film].
[3] Gazeta Prawna. (2023). Medialna wewnętrzna wojna.