W ciągu kilku ostatnich miesięcy klienci UPC otrzymali wieści, które nie napawały optymizmem – kolejne ograniczenia funkcjonalności dekoderów. Najpierw dotyczyło to dekoderów, które były wymieniane, a teraz nadszedł czas na dekodery Mediabox. Play poinformował klientów, że funkcjonalność „Wideo na żądanie” zostanie usunięta z tych urządzeń.
Co to znaczy dla klientów UPC?
Klienci, którzy korzystają z dekoderów Mediabox, stracą dostęp do funkcjonalności „Wideo na żądanie”. Chociaż nie jest to funkcjonalność, z której korzystałaby tabela osób, to jednak jest to kolejne ograniczenie, które może nie spodobać się klientom. W mailu otrzymanym przez klientów UPC, Play informuje, że ta zmiana nie wpłynie na pozostały zakres i warunki świadczenia usługi telewizyjnej. Co to oznacza, że klienci nie będą mogli rozwiązać umowy z powodu tej zmiany.
Wideo na żądanie – co to takiego?
Funkcjonalność „Wideo na żądanie” pozwalała klientom UPC na dostęp do wideofilmów i programów telewizyjnych na życzenie. Chociaż nie jest to funkcjonalność, z której korzystałaby tabela osób, to jednak jest to kolejne ograniczenie, które może nie spodobać się klientom.
Czy to koniec dekoderów UPC?
Wiele osób zastanawia się, czy ten kroś jest tylko początkiem ograniczeń dla dekoderów UPC. Czy Play planuje przestawić wszystkich klientów na urządzenia już od siebie, a nie te z UPC? Tego jeszcze nie wiadomo, ale można podejrzewać, że w pewnym momencie Play będzie chciało przestawiać klientów na urządzenia już od siebie.
Jakie są konsekwencje ograniczeń dla klientów?
Klienci UPC, którzy korzystają z dekoderów Mediabox, stracą dostęp do funkcjonalności „Wideo na żądanie”. Co więcej, mogą spodziewać się dalszych ograniczeń dla innych urządzeń, niżeli te wycofywane. To może być frustrujące dla klientów, którzy przyzwyczajeni są do korzystania z szerokiej gamy funkcjonalności.
Czy Play-planuje ograniczyć wszystkie dekodery UPC?
Wiele osób zastanawia się, czy Play planuje ograniczyć wszystkie dekodery UPC. Tego jeszcze nie wiadomo, ale jedno jest pewne – klienci UPC powinni być przygotowani na dalsze zmiany.
Według danych z 2022 roku, UPC posiada około 1,4 miliona klientów w Polsce. Play jest jednym z największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce, a UPC jest jednym z jego największych klientów.
Wartość rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2022 roku wyniosła około 43,6 miliarda złotych. Play i UPC są jednymi z największych graczy na tym rynku.
Statystyki:
* 1,4 miliona klientów UPC w Polsce (2022)
* 43,6 miliarda złotych wartość rynku telekomunikacyjnego w Polsce (2022)
Źródła:
* UPC
* Play
* Dane rynkowe z 2022 roku.