W Warszawie, na ulicy Grochowskiej, panuje kompletny chaos. Korki są na porządku dziennym, a czas oczekiwania na lewoskręt z Grochowskiej w ulicę Wspólną Drogę potrafi zająć nawet do ośmiu cykli zmiany świateł. Radny Pragi-Południe, Marek Borkowski, twierdzi, że winnym tej sytuacji jest system „zielonej fali” dla tramwajów, który przyjmuje priorytet nad pozostałymi uczestnikami ruchu.

W interpelacji do Tramwajów Warszawskich, radny opisał sytuację na ulicy Grochowskiej i jej okolicy. „W godzinach szczytu skręt we Wspólną Drogę od strony centrum jest tak utrudniony, że samochody stoją już od Ronda Wiatraczna. Co więcej, blokują również ulicę Majdańską, przy której znajduje się Jednostka Ratowniczo Gaśnicza nr 8, której wozom w przypadku nagłego wezwania taka sytuacja z pewnością nie ułatwi dojazdu do osób poszkodowanych” – wyjaśnia radny.

W odpowiedzi na interpelację, Rzecznik Tramwajów Warszawskich, Maciej Dudkiewicz, wyjaśnił, że priorytet dla tramwajów na Grochowskiej w tym miejscu działa od końca ubiegłego roku. „Czas otwarcia zielonego światła dla kierowców skręcających w lewo wynosił 16 sekund. Teraz wynosi on do 23 sekund i jest to zależne od tego czy kamera zamontowana na skrzyżowaniu wykrywa nadjeżdżające auto. Jeśli go nie ma, to system włącza czerwone światło” – poinformował nas rzecznik.

Jednak, radnego nie przekonują te tłumaczenia. „Tramwaje Warszawskie postanowiły chyba przebić zarząd dróg miejskich w sprawie zwiększenia korków na stołecznych ulicach. Na ulicy Grochowskiej niewątpliwe im się to udało” – mówi Marek Borkowski.

Według danych, w Warszawie działa 144 km linii tramwajowych, z których część przebiega przez ulicę Grochowską. W 2020 roku, przeprowadzono modernizację 14 km linii tramwajowych, aby zwiększyć efektywność i ograniczyć korki. Jednak, jak widać, ta modernizacja nie rozwiązała problemu.

Warto zauważyć, że w ubiegłym roku, w Warszawie notowano rekordowe korki, które kosztowały mieszkańców 154 miliony złotych. W tym czasie, 60% czasu spędzonego w trasie to czas oczekiwania w korku.

Czy „zielona fala” dla tramwajów jest winna korków na ul. Grochowskiej? Czy jest to konsekwencja złego planowania miejskiego? Odpowiedzi na te pytania szukamy wśród ekspertów i urzędników miejskich.

Aktualne dane:

* W Warszawie działa 144 km linii tramwajowych.
* W 2020 roku, przeprowadzono modernizację 14 km linii tramwajowych.
* W ubiegłym roku, w Warszawie notowano rekordowe korki, które kosztowały mieszkańców 154 miliony złotych.
* 60% czasu spędzonego w trasie to czas oczekiwania w korku.

Źródła:

* Tramwaje Warszawskie
* Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
* dane z 2020 roku dotyczące modernizacji linii tramwajowych w Warszawie.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.
Exit mobile version