Pracownicy Poczty Polskiej rozpoczęli kontrolę abonamentów radiowo-telewizyjnych w całym kraju, sprawdzając, czy użytkownicy regularnie opłacają abonament RTV. Ich misją jest upewnienie się, że osoby korzystające z odbiorników radia i telewizji przestrzegają obowiązujących przepisów dotyczących opłat.

Obecność kontrolerów w domach Polaków

Kontrolerzy Poczty Polskiej rozpoczęli inspekcje na terenie całego kraju, mające na celu sprawdzenie, czy użytkownicy odbiorników radia i telewizji są na bieżąco z opłatami abonamentowymi. Firma udostępniła dedykowane wytyczne, aby wyjaśnić zasady tych kontroli.

Konieczność rejestracji odbiorników RTV

Zgodnie z informacjami Poczty Polskiej, kluczowe jest zarejestrowanie każdego odbiornika RTV. Rejestracja urządzeń jest istotna dla właściwego naliczania opłat abonamentowych z nimi związanych.

W komunikacie podkreślono również istnienie wyjątków, które uwzględniają urządzenia używane wyłącznie do tworzenia i rozpowszechniania programów radiowych i telewizyjnych.

Procedura kontroli abonamentowej

Inspekcje przeprowadzane są przez wyznaczonych przedstawicieli Poczty Polskiej. Kontrolerzy zobowiązani są do przedstawienia upoważnienia oraz legitymacji tożsamości. Podczas kontroli sprawdzane są cztery główne kryteria: obecność urządzenia, możliwość odbioru, rejestracja oraz okres korzystania z urządzenia.

W przypadku wykrycia użytkowania niezarejestrowanych urządzeń RTV, naliczana jest opłata w wysokości trzydziestokrotnej wartości miesięcznego abonamentu.

Kontrole abonamentowe Poczty Polskiej stanowią część działań mających na celu zapewnienie prawidłowego przestrzegania przepisów dotyczących opłat abonamentowych za korzystanie z urządzeń radiowych i telewizyjnych.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.
Exit mobile version