Promocje w dużych sieciach handlowych przyciągają tłumy klientów liczących na atrakcyjne oferty i rabaty. Czasami jednak, mimo najlepszych intencji, coś idzie nie tak, a klienci zamiast radości, odczuwają rozczarowanie. Tak było w przypadku promocji „Magia Rabatów” organizowanej przez sieć Biedronka, której efektem była konieczność zwrotu pieniędzy klientom.
Problemy z promocją „Magia Rabatów”
Na początku kwietnia prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zakwestionował praktyki Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, w związku z promocją „Magia Rabatów”. Akcja ta odbyła się w okresie od 1 do 3 grudnia 2022 r. i miała na celu przyciągnięcie klientów oferując im promocyjne vouchery. Niestety, część klientów nie mogła zrealizować otrzymanych voucherów, co doprowadziło do interwencji UOKiK.
Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, poinformował, że Jeronimo Martins Polska zobowiązała się do zmiany praktyk i dostarczenia nowych voucherów dla poszkodowanych klientów o wartości 150 zł. Vouchery te mają być przyznane automatycznie na kartę Moja Biedronka w ciągu 14 dni od dnia uprawomocnienia się decyzji.
Kto może liczyć na zwrot środków?
Benefity dotyczą klientów, którzy wzięli udział w promocji „Magia Rabatów” i nie wykorzystali otrzymanych voucherów. Warunkiem otrzymania nowego vouchera jest posiadanie aktywnego członkostwa w programie lojalnościowym Moja Biedronka.
Komunikat sieci Biedronka
W komunikacie opublikowanym na stronie internetowej Biedronki czytamy:
„Informujemy, iż klienci, którzy otrzymali voucher w ramach akcji promocyjnej „Magia Rabatów – Zabawki i Książki – Voucher od 01.12.2022 r. do 03.12.2022 r.” i nie został on przez nich zrealizowany w odpowiednim terminie niezależnie od przyczyny, uprawnieni są do otrzymania vouchera o wartości 150 zł na cały asortyment w ramach jednorazowych zakupów (z wyłączeniem: napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych, preparatów początkowego żywienia niemowląt oraz wszelkich usług czy doładowań, w tym doładowań telefonów, kart podarunkowych czy doładowań kart podarunkowych), niezależnie od ich wartości, ważny rok od daty jego otrzymania (bez możliwości zamiany na gotówkę).”
Jak otrzymać nowy voucher?
Klienci, którzy są członkami programu lojalnościowego Biedronki, otrzymają automatyczny zwrot vouchera na kartę Moja Biedronka. Dla tych, którzy zrezygnowali z udziału w programie, Biedronka prosi o kontakt z Biurem Obsługi Klienta w celu otrzymania specjalnego e-kodu o wartości 150 zł.
Kontakt z Biurem Obsługi Klienta
W przypadku jakichkolwiek problemów z otrzymaniem nowego vouchera, klienci mogą skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta Biedronki, które udzieli wszelkich niezbędnych informacji i pomoże w procesie odzyskania należnych środków.
Decyzja UOKiK i reakcja Biedronki pokazują, jak ważne jest dbanie o prawa konsumentów i zapewnienie, że każda promocja jest przeprowadzana zgodnie z zasadami fair play. Mimo problemów z promocją „Magia Rabatów”, klienci mogą liczyć na rekompensatę i ponowną możliwość skorzystania z atrakcyjnych ofert sieci Biedronka.