W ostatnim czasie, ING Bank Śląski wprowadził czytniki kodów QR dla zaszczepionych pracowników, co wywołało falę kontrowersji wśród klientów i użytkowników mediów społecznościowych. Czy rzeczywiście bank podejmuje kroki segregacyjne, czy jest to tylko sposób na zwiększenie bezpieczeństwa pracowników?

Według rzecznika ING Banku Śląskiego, Piotra Utraty, czytniki kodów QR mają na celu ochronę zdrowia i życia pracowników. W Polsce, krajowej liczbie zakażeń COVID-19 jest coraz wyższa, szczególnie wśród osób z niepełnym lub brakiem szczepień. Według danych Ministerstwa Zdrowia, w Polsce jest obecnie około 2,5 miliona osób, które nie zaszczepiły się ani razu przeciwko COVID-19.

Czytniki kodów QR jako sposób na kontakt z zaszczepionymi

Czytniki kodów QR będą wprowadzone tylko w centrali banku i w największych lokalizacjach biurowych. Będą miały dostęp do nich tylko pracownicy, którzy są zaszczepieni, ozdrowieńcy lub ci, którzy się przetestowali. Pozostali pracownicy będą musieli pracować zdalnie, aby uniknąć kontaktu z zakażonymi. Rzecznik banku podkreślił, że to działanie jest wkładem w ochronę zdrowia i życia pracowników.

Bezpieczeństwo Pracowników jako priorytet

W Polsce, pandemia COVID-19 trwa już ponad dwa lata, a liczba zakażeń jest coraz wyższa. Według danych World Health Organization (WHO), ponad 2,4 miliona osób zmarło na COVID-19 na świecie. W Polsce, liczba zgonów z powodu COVID-19 jest coraz wyższa, szczególnie wśród osób starszych. W ten sposób, ING Bank Śląski stara się zminimalizować ryzyko zakażenia wśród swoich pracowników.

Kontrowersje w mediach społecznościowych

Mimo wyjaśnień banku, w mediach społecznościowych nadal powtarzane są oskarżenia o segregację sanitarną. Niektórzy użytkownicy grożą zamknięciem swoich kont w banku i namawiają innych do tego samego. Według rzecznika banku, nie wiadomo, czy użytkownicy ci są klientami banku.

Wnioski

Wprowadzenie czytników kodów QR dla zaszczepionych pracowników jest krokiem w stronę zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w ING Banku Śląskim. Mimo kontrowersji, bank stara się zminimalizować ryzyko zakażenia wśród swoich pracowników. W czasie pandemii COVID-19, każdy powinien starać się o własne zdrowie i życie, a także o zdrowie i życie innych.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.
Exit mobile version