W dniu dzisiejszym, McDonald’s, jedna z najpopularniejszych sieci restauracji fast food na świecie, musiała zamknąć wiele swoich lokali w różnych krajach z powodu awarii systemu informatycznego. Chociaż przyczyna awarii jest jeszcze nieznana, sieć wykluczyła atak hakerów jako możliwą przyczynę.
W Szwecji, gdzie awaria miała miejsce, gazeta „Expressen” poinformowała, że ekrany do przyjmowania zamówień i elektroniczne wyświetlacze w kuchni przestały funkcjonować. Pracowniczka restauracji McDonald’s na Dworcu Centralnym w Sztokholmie powiedziała gazecie „Aftonbladet”, że problem występował we wszystkich lokalach i nie wiadomo, kiedy zostanie naprawiony.
Awaria dotknęła również inne kraje, gdzie media informowały o podobnych przypadkach. W Danii, TV2 poinformowała o problemach z systemem elektronicznym, a w Holandii, gazeta „De Telegraaf” również napisała o awarii. W Wielkiej Brytanii, BBC również doniosła o problemach z systemem informatycznym McDonald’s.
W Azji, klienci McDonald’s wykorzystali media społecznościowe, aby zwrócić uwagę na brak możliwości przyjmowania zamówień. Awaria miała miejsce w Japonii, Hongkongu, Tajwanie, Chinach, Australii i Nowej Zelandii.
W Polsce również restauracje McDonald’s były czasowo zamknięte z powodu awarii. Katarzyna Jędrek-Giza z biura prasowego McDonald’s poinformowała, że restauracje sieci w Polsce funkcjonują już normalnie. „Obecnie wszystkie restauracje funkcjonują. Zdarzenie nie jest związane z cyberbezpieczeństwem. Przepraszamy naszych gości za niedogodności związane z tą sytuacją i dziękujemy za cierpliwość” – dodała.
Awaria systemu informatycznego McDonald’s jest kolejnym przykładem, jak ważne jest bezpieczeństwo cybernetyczne w świecie, gdzie coraz więcej firm i instytucji polega na systemach informatycznych. Według danych firmy Checkpoint, w 2020 roku, liczba ataków hakerów na firmy wzrosła o 50% w porównaniu do 2019 roku.
Warto również dodać, że McDonald’s to jedna z największych sieci restauracji fast food na świecie, z ponad 38 000 lokali w 100 krajach. W Polsce, sieć posiada ponad 400 lokali, zatrudniając ponad 20 000 osób.
Warto zauważyć, że awaria systemu informatycznego McDonald’s jest jeszcze jednym przykładem, jak ważne jest utrzymywanie systemów informatycznych w firmach i instytucjach. Jak pokazują dane, awarie systemów informatycznych mogą wpłynąć na reputację firmy i dochody.
Źródła:
* bankier.pl
* next.gazeta.pl
* Expressen
* Aftonbladet
* TV2
* De Telegraaf
* BBC
* Checkpoint