Dziś rano klienci ING Banku Śląskiego zaczęli zgłaszać masowe problemy z dostępem do usług bankowych, zarówno mobilnych, jak i internetowych. Większość zgłoszeń dotyczy problemów z aplikacją mobilną banku, gdzie aż 73% zgłoszeń jest związane z awarią tej usługi. Pozostałe 23% skarg odnosi się do trudności z bankowością online, a 4% to przerwy w nadawaniu usług.
Zgłoszenia rozpoczęły się około godziny 9:00 rano i ich liczba gwałtownie wzrosła w ciągu dnia, osiągając szczyt w godzinach popołudniowych. Klienci informują o błędach logowania, problemach z przeglądaniem sald kont, a także niemożności wykonania operacji finansowych.
ING Bank Śląski, jako jeden z czołowych banków w Polsce, oferuje szeroką gamę usług dla klientów indywidualnych oraz firm. Awaria ta dotyka szerokiego spektrum klientów banku, od osób prywatnych po duże przedsiębiorstwa, które polegają na codziennych operacjach bankowych.
Eksperci finansowi podkreślają, że awaria banku jest dodatkowym przykładem na to, dlaczego ważne jest posiadanie alternatywnych planów zarządzania środkami finansowymi, zwłaszcza w czasie, gdy systemy bankowe stają się coraz bardziej zinformatyzowane i podatne na różnego rodzaju awarie.
W tej sytuacji zaleca się klientom banku monitorowanie komunikatów ING oraz sprawdzanie dostępności usług bankowych zarówno przez aplikację mobilną, jak i bankowość internetową.