Wkrótce polscy konsumenci będą mogli skorzystać z oferty malezyjskiej sieci sklepów MR D.I.Y., specjalizującej się w różnorodnych artykułach gospodarstwa domowego. Pierwsze sklepy tej marki zaczną pojawiać się w dużych miastach Polski, takich jak Kraków czy Zabrze.
Jak podał portal Wiadomościhandlowe.pl, pierwsze trzy sklepy MR D.I.Y. zostaną otwarte w listopadzie i grudniu tego roku w Zabrzu (Centrum Handlowe Platan), Krakowie (Galeria Bronowice) i Piotrkowie Trybunalskim (Focus Mall). Wybór tych lokalizacji nie jest przypadkowy, ponieważ podobnie jak Iwona Buchcic, marketing manager sieci, uważa, że są to bardzo dobre obiekty handlowe, z wysoką odwiedzalnością i ciekawym portfelem najemców.
MR D.I.Y. planuje dalszą ekspansję na polskim rynku, ale nie zapowiedziano jeszcze otwarcia sklepów w Warszawie, Poznaniu czy Wrocławiu. W ciągu pierwszych trzech lat działalności w Polsce, sieć planuje zatrudnić do 1000 pracowników, zarówno w sklepach, magazynach, biurach i administracji.
Pierwsze trzy sklepy to dopiero początek ambitnych planów malezyjskiej sieci względem polskiego rynku. Trwają zaawansowane rozmowy dotyczące kolejnych lokalizacji. Jak dodaje Iwona Buchcic, pierwszy etap planu rozwoju zakłada otworzenie 10 sklepów do końca lutego 2025 roku.
MR D.I.Y. będzie konkurować na polskim rynku z takimi sieciami jak Action, TEDi, Pepco czy KiK, które działają w podobnym segmencie artykułów gospodarstwa domowego. Malezyjska marka jest już obecna w wielu krajach, m.in. w Malezji, Singapurze, Tajlandii, Brunei, Indonezji, Filipinach, Kambodży, Indiach, Hiszpanii i Turcji. Przeciętna powierzchnia większości sklepów MR D.I.Y. to około 900 metrów kwadratowych.
Wejście nowego, międzynarodowego gracza na polski rynek może zwiększyć konkurencję w segmencie sklepów z artykułami gospodarstwa domowego i przyczynić się do poszerzenia oferty dla konsumentów. Pozostaje obserwować, jak rozwinie się sieć MR D.I.Y. w Polsce i czy zyska uznanie wśród polskich klientów.